Search This Blog

Friday 5 April 2013

Jalan Jalan cari Makan Taiping (pt 3) Doli

  Kat Taiping ni ad beberapa kedai makan yg telah mencapai thp legend. Antaranya Koew  Teow
Doli. Aku selalu dengar tentang kehebatan Koew Teow ni sejak sekolah lg tp x berpeluang mencuba. Sepanjang aku duduk kt Taiping ni first time aku cuba koew teow ni. Ni koew teow kering bkn koew basah  atau char koew teow.  Even ms kat  U dulu kalo ad buat  lawatan  kajian  kat Hutan Paya Laut kbnykn  lecturer ngan driver prefer tmpt ni utk  lepak. Aku rs status koew teow Doli ni lbh kurang mcm M Udang Banjir Kuala Sepetang especially Mi Udang Banjir Mak Teh. Kalo aku x silap Koew teow Doli ni dah  buka cawangan kat KL.
   Disebabkan  dh mencapai status legend atau hustler dlm arena makanan  so harga dia pun  agk eksklusif.  Kalo pinggan kecil RM 5. Pinggan besar RM 7. Special  RM 12. Di  samping tu ad menu lain mcm Nasi Ayam, Mi rebus & sebagainya. Anyway enjoy the food.

Famous in Taiping n probally Malaysia


Restoren Doli dari depan



Inetrior.
Best Fried Koew Teow in Taiping

Lets eat

No comments:

Post a Comment