Search This Blog

Thursday 11 August 2011

My Aim Recently


Semenjak 2 menjak ni tidur aku dah teratur. Slalu tidur lps Subuh smpi tghari. Setiap org ad impian msg2. Ad yg target long term .Ad yg target short term. Bg aku dua2 penting. Dulu ms sekolah dulu bila cikgu tanya ap2 cita2 kamu mesti terlintas nak jadik askar sbb nampak best especially ms tu famous citer Rambo. Bygkn ko sorg2 boleh kucar-kacirkan markas musuh. Tp lama kelamaan cita2 berubah mengikut masa. Smpi skrg aku msh tercari apa cita2 aku walaupun dah kerja kerajaan.
       Skg apa yg boleh aku rs aku minat travelling especially eco tourism. Anatara tempat yg pernah aku pergi
    - Tmn Negara Jerantut
    - Tmn Negara Kuala Koh ,Gua Musang
    - Gunung Angsi N. sembilan
     -Pantai Pasir Lanun Mersing
    - Pulau Redang. & bnyk lg.
Masuk hutan ni mmg best. Suasana dia lain. Sejuk dan udara yg fresh. Walaupun penat ms jungle tracking tp yg penting seronok especially bila dah smpi puncak. Rs semua letih hilang bila sampai kat puncak. Analogi yg boleh aku ambil ms xtvt outdoor ni adalah sabar mengejar impian. Mmg rs nak quit bila panjat gunung ni especilly yg mencabar.Tp paksa diri gak smpi puncak. Kdg2 dengar mp3 ms naik supaya x fikir psl  jarak dakian. Bulan 11 ni  plan nak panjat Gunung Kinabalu lak. Persiapan blm buat lg.Cdg nak daki Gunung Ledang, G. Datuk & beberapa gunung utk latihan. Plan nak buat lepas puasa ni. Tp mcm mn pun  kena buat persiapan awl gak . Buat latihan ringn. Rs mcm stamina dah kurang ni. Bdn pun dah naik ni skg dlm 68 kilo.  plan nak dptkn berat 60-65 kilo. Apa pun aku kena start disiplin utk excersie skg ni. Mkn pun kena jg.
                    "What better time than now, What better place than here"















1 comment: