Search This Blog

Monday 15 August 2011

Untitiled( U Name It)


Mari2 Laksa ad, Bihun sup ad,Mi kari ad. Mungkin ad antara kita dah biasa dengar. Dunia sekarang adlah dunia consumerisme. Ad yang menjual. Ad yg membeli. Duit yg kita susah pyh dpt  kita gunakan utk membeli brg atau servis. Ad benda yg perlu mcm mkn, transport, & tempat tinggal. Ad yg kehendak mcm McD, Movie, Bowling & lain2. Kdg aku terfikir perlunya ad kursus survival kat kat sekolah. X delah smpi mkn biawak, katak, ular mcm komando tu. Tp basic survivor mcm mkan nasi dlm buluh, roti lilit, telur rebus dlm tanah supaya lebih menghargai makanan & x membazir.
     Aku percaya semua peniaga berniaga utk dptkan keuntungan. Kdg2 satu sen nak kira. Ape dehal. Tp yelah kalo x de sat sen x cukup sejuta. Bg aku apa yg penting dlm urusniaga ialah satisfaction. Aku sanggup byar lebih kalo servis atau brg tu berkualiti atau servis tip top. For example Kalo ko servis kete kat bengkel lepas tu x rosak2 lg.. Mmg best. X pening kepala. Tp sadly skg ni bnyk benda yg kurang kualiti berbanding dulu walaupun teknologi skg dikatakan lebih maju . Yelah dunia di hujung jari. Aku ckp dari bnyk segi antaranya bolasepak Malaysia smpi skg x de siapa dpat ganti Mokhtar Dahari. P.ramlee pun x de penganti. Begitu juga kereta  kalo nak banding model kereta honda, toyota & mazda dulu2 memang best. Jahat & ganas. Aku rasa engineer & pemain bola dulu jenis outlaw punya. Rambut panjang, bad ass tp bijak . Aku pernah dengar pepatah masa sekolah dulu "Biar selekeh gila tapi bijak dari hensem gila tapi bangang".



1 comment:

  1. Walau cam mane pun, mokhtar dahari adalah lagenda bola sepak negara yg tiada penggantinya hgga ke hari ini...

    ReplyDelete