Search This Blog

Sunday 15 July 2012

Come out n Play(Part 2) football

 Aku mula main bola sejak sekolah rendah lg. Ms tu ad unofficial liga kampung. Kampung A lwn kampung B, kampung C dll lg. Pdg pun asl boleh jer. Kdg2 pki padang sekolah. kdg2 tmn permainan . Main dkt halaman rumah org pun pernah. Ms dulu selalu main x pki kasut. Pernah sekali tpk kaki terpijak duri. Smpi bernanah sebb x keluarkan duri. Lps main kalau dahaga pergi surau berdekatan utk togak air paip. Kalo ad duit lebih beli aiskrim. Ms sekolah menengah minat bermain bola diteruskan . Boleh dikatakan stp ptg main bola. Begitu juga matriks dan universiti. Sepanjang bermain bola x de tornument besar pun msk cuma wakil rumah j ms sekolah dulu. Skg bnyk padang dah dibuat pembangunan . So bdk2 dah x de tmpt nak main.  Gelanggang Futsal jer bnyk
  Hari ni msk selection bola utk PSKPP daerah Larut Matang & Selama. Berlatih 2 game jer buat freindly nagn budak sekolah lps tu trs msk pertandingan . Ad Zon Selama, Zon Batu Kurau, Zon Trong, Zon Taiping, Zon Simpang dan Zon Kamunting. Aku wakili zon Simpang. Perlawanan  mmg tough. Bnyk team yg hebat2. Yelah diorg berlatih dr awal tahun . Siap buat freindly every week. Team aku dua kali jer berlatih. Apa yg aku nmpk  antara kriteria pntg main bola adlh STAMINA. Kalo x der kirim slmlah nk menang.One more thing dont push to hard ms main. Nnt injured mcm aku . Terseliuh gak kaki aku ms game last sbb nak tackle striker lwn. Mayb amik mc isnin ni.. Result zon aku:

Zon Simpang vs Zon Batu kurau 0-4
Zon Simpang vs Zon Kamunting 1-2

Pasukan Zon Taiping sedang berlatih
Team Zon Simpang yg ttp  ceria walaupun kalah.

6 comments:

  1. Ko dpt main x utk pskpp bola?dekat sana ko aktif ea mi, dkt kluang ko lay low je..

    ReplyDelete
  2. Dkt sini persaingan x ramai. Yg main cuma dalm 13 org jer. Kuata 18 org. Lg pun manager team aku satu skolah.

    ReplyDelete
  3. Position apa ko main bro?dgn skill yg tggi mcm ko ni dh sah2 dpt main wing takpun midfielder..

    ReplyDelete
  4. Mula2 main wing. Lps tu tuka main defend. Ms main defend yg injured tu. Serangn bertalu2.

    ReplyDelete
  5. Kira skrg ko tgh injured lh ni..semoga cepat recover bro..ko sesuai main striker je..hehr

    ReplyDelete