Search This Blog

Wednesday 20 June 2012

Review Game Sniper Ghost Warrior

 Laptop lama aku dah rosak. Jenis lenovo Thinkpad. So aku beli yg baru  ASUS A438. Seatakat ni dah masuk 3 laptop aku beli. Yg pertama Compaq. Kedua Lenovo dan terbaru ASUS. Yg pertama kena songlap dengan "kawan". Aku mls fikir psl peristiwa ni. Bak kata pepatah Melayu "Bagai melepaskan anjing tersepit".Ye la org yg kita bwk tumpang duduk sekali boleh ambik kesempatan kat kita. Mungkin ada hikmah tersendiri. Yg kedua sound x de ngan skrin jd putih kat tengah. X sngka pulak baru setahun lebih pki dah problem. Warranty pun setahun jer. Dr pemerhatian aku, aku rs punca problem laptop aku adalah prosesor yg aku pki iaitu prosesor AMD. Dr ms pki PC lg aku minat pki AMD. Sbb menurut kwn2 AMD ni sedap main game. AMD ni cepat panas .Teras bahang bila guna lama2.Kabel Power supply PC aku dulu pernah melekat kat motherboard  sebab plastik kabel tu cair.
     Skg pki processor Intel i5. Grafik kad NVIDIA Geforce 2G. Monitor pun kualiti HD. Ram 2G dan dlm perancngn nk tambah jd 4G. Yg bestnyer cover utk typing dr aluminium utk mengoptimakan suhu. So tkt nk game yg biasa aku rs x de masalah.Baru2 ni install game Sniper Ghost warrior. Grafik game ni mmg ohsem. Ditambah dgn pemandangan indah di tepi pantai, gua dah hutan yg realistik. Siap boleh berenang kat mn2 kawasan berair yg kita jumpa. Utk target musuh pun memerlukan fokus yg betul  sbb bergerak2 seolah2 bernafas. Tp boleh di tetapkan seketika seolah2 menahan nafas dlm 20 saat dengan menekan button shift.
   Satu perkara yg menarik ialah bila kita buat headshot ad replay peluru melayang dari nozzle terus ke kepala musuh. Ad sence panjat bukit untuk mencari sniping sport, meluncur melalui kabel letrik mcm flying fox dn mcm2 lg.Bg aku overall aku bg  4/5. Layaaannnnn......
Review star :   

Nice View mcm Pulau Redang


Bammm Bersepai kepala

Quiet but deadly
 

4 comments:

  1. Bro...laptop kau dah rosak ke? Baru beli dah rosak..cepat gile..laptop skrg ok x?

    ReplyDelete
  2. Setakat ni ok la. gamba pun clear

    ReplyDelete
  3. aku pnya prob apabila selesai install game s.g.w (sniper ghost warrior)ni.semuanya aku dh ikut step by step,tp bl nk bkk xleh la siap naik ERROR LOADING????knpa ???

    ReplyDelete
  4. Dah crack blm ikon game dalam cd pd drive yg diinstal.

    ReplyDelete