Search This Blog

Monday 28 April 2014

MyRide (Blue trueno) Maintainace and Fix

 Aku rs ni first time aku hantar maintainace kete aku dlm thn ni. Thn lps ad skali hantar repair aircond sbb compressor problem. Alhamdulillah aircond dah ok. Selain tu maintainace biasa jer tukar minyak hitam. Mlm smlm ad event kat masjid. Aku parking kawasan gelap dan berlumpur. Ms reverse x perasan ad mcm  ranting kayu kat blkg. Aku main redah jer. As a result tank minyak aku bocor mgkn terkena hujung ranting yg tajam mybbkan oil tank aku bocor. Bocor skit jer tp utk long term boleh kering minyak aku.
 .So far kete ni x pernah pernah mengecewakan aku. Speed mmg tip top. Pickup pun cepat. Bunyi ekzos pun lunak merdu bak buluh perindu. Cuma skrg dh tiba msnya nk servis atau tuka absorber sbb dah lembut. Timing belt pun dh boleh tuka sbb dh lbh 100,000 km.
  Tempat aku repair kete ni mmg famous kt Taiping utk buat body kete dan cat. Kerja dia mmg tip top dan cepat. Harga pun x mhl sngt . Semua total aku bukak tank, cuci ngan welding dlm RM 150. Dia bg waranty kalo jd apa2 jumpa dia blk.  Bg aku dlm servis  yg penting adalah kualiti. X guna kalo harga murah kalo customer x puas hati.

Jek and jerk


Kete dh berlumpur mcm kete rally

Tank yg siap utk diwelding

Welding in progress. Sblm welding tank ni kena buang petrol & cuci btl. Api ngan petrol
mana boleh campur. Boleh meletup beb

Tank yg dah siap diwelding

No comments:

Post a Comment