Search This Blog

Tuesday 15 May 2018

Renovate House 3.......

1. Hari Isni  lepas aku  membaiki Sistern  @  Tangki simbah bilik air aku yang rosak
2. Namun malang tidak berbau mesin gerudi aku terkena  paip dalam dinding. sewaktu memasang
    bracket sistern.
3. Air mencurah seumpama air hujan memercik ke mukaku.
4.Dengan pantas aku menutup kunci paip bilik air .
5. Aku cuba pecahkan dinding menggunakan tukul dan skru driver besar namun tidak berjaya kerana
     paip tertanam agak dalam
6. Keesokannya aku menghubungi  jiran aku  yang bekerja sebagai tukang rumah  untuk
    menyelesaikan masalah ini menggunakan kepakaran yang dimiliki.
7.Alhamdulillah , masalah berjaya diselesaikan .Paip baru di buat dan   sistern berfungsi dengan baik.
8. Kontraktor meletakkan harga sebanyak RM80 namun aku membayar RM100 kerana berpuas
     hati dengan  kerja dibuat dan memikirkan tahap kesukaran kerja terutamanya menebuk dinding
     yang keras.
Dinding yang digerudi

Paip yang terkena gerudi tertanam dalam dinding dipotong


Peralatan yang digunakan

Sistem perpaipan baru dibuat secara "Bypas".

Sistern yang siap dipasang berfungsi dengan baik



No comments:

Post a Comment