Search This Blog

Monday 8 July 2013

Genting Higland.......Adrenaline rush

 Sabtu lepas pergi Genting. Bertolak dalam pkl 12.00 a.m sampai kat Genting dalm pkl 5.30 a.m.  Cuaca mmg sejuk pg cam ni lbh2 lg kt kawasan tinggi mcm Genting. Sepanjang perjalanan aku tido jer. Sedar2 dah smpi  kat  atas. Mls nk tgk luar tkt pening sbb jln bengkang- bengkok. Dkt lobi Hotel Fisrt world dh  rmi org tunggu. Lps solat Subuh cr kdi mkn. Harga mmg x ingat punya mahal . Sarapan pg Air teh tarik + Nasi lemak @ Mi goreng pun dah dkt RM.9.00. Tp don't worry sbb fast food pun bnyk kat sini. Ad McD, KFC, Marry Brown, Pizza huts , Burger King dll. Aku mkn kat Marrybrown jer. Harga pun x mhl sngt . Boleh lah mengalas perut. So kalo dtg sini kalo nk save bwk bekal. Lg satu beli asam atau candy utk meneutralkan rs pening lps main game kat sini.
   Kaunter tiket  bukak  dlm  pkl  9.00 pg. Kat sini ada  beberapa  pilihan. Ad indoor theme park ngan outdoor theme  park. Kalo nk main semua indoor  dan  outdoor harga dlm RM 70.00.  Kalo outdoor shj Rm 54. Kalo indoor shj RM32. Aku main outdoor shj.  Tiket yg diberi berupa gelang  tangan waterproof. Game pertama yg aku main adalah Flying Coaster. Kira mcm Roller  Coaster cuma posisi kedudukan seolah2 mcm nk terbang. Mula2 dia bwk kita naik atas pelan2 lps tu zooooooom terus laju menjunam, pusing2 dan belok ngan kelajuan tinggi. Aku tutp mata jer. Rs mcm nk tercabut jantung pun ada. Dh hbs game tu nk jln pun menggigil lutut.
   Game kedua yg aku main adalah Spinner  iaitu  buaian yg dimainkan dgn kelajuan tnggi. Mula2 pusing pelan2. Mkn lm mkn laju dan berpusing mengikut sudut tertentu. Dia punya melayang rs mcm nk tercabut buai pun ada. Hbs game ni aku mula rs lain mcm. Member aku ckp muka aku dh pucat. So the best thing adalah berehat.
   Bila dh rs lega sikit aku cuma jln2 jer tengok theme park ni. X  dinafikan kebanyakan game kat sini memang nk menaikkan adrenaline kita ke tahap maksimum. Aku rs dlm bnyk game Space shot yg plg 'badass'. Mula2 dia bwk kita naik pelan2 smpi atas lps tu turun dgn laju. Lps tu naik dan turun blk beberapa kali. Aku rs kalo aku buat ni boleh muntah dibuatnya.
   Dh hbs pusing theme park outdoor aku pg kawasan indor pulak. Kt sini ada beberapa game tp x bnyk mcm outdoor. Kt sini ad bnyk  outlet brgn branded mcm adidas, baju, jam beg dll. Dkt dpn stage ad persembahan dr luar negara yg krg aku minati. Aku x beli apa pun sbb harga semua mhl2. Dlm pkl 4.30 ptg kitaorg bergerak pulang. Smpi dlm pkl 10.30 mlm kt  Taiping. Blk tu lps mkn trs tidor sbb msh pening main game kat Theme ms  x hilang lg.

The beautiful First World Hotel


Senarai harga sarapan pg di Genting. Roti canai + air RM 8.00 . Gila apa. Tu blm + tax lg.

Theme park indoor Genting Highland

Ship wave. Boleh mabuk laut naik kpl ni.

Spinner. Seram gak bila naik ni. rs mcm nk tercabut rantai bila dia pusing laju.
Game plg 'badass' Space shoot. Not  recommended for heat attack patient
Marry-Go- Round
Bumper boat
Flying Coaster. Tobat x mau main dah game ni.
The waves.
Aerial view Genting outdoor theme park
Pass masuk. Aku amik outdoor jer. Rm 54
Lepak dlm bas vip member jumpa kt Genting . Srg ni dia driver bas ni Singapore- Genting. Mmg selesa.
   









No comments:

Post a Comment