Search This Blog

Wednesday 5 February 2014

Taiping bike week

  Skrng ni  motor besar dah jd trend masa kini. Mungkin  harga  motor besar ni skrg dh murah dan macam -macam pilihan dari brand motor yg popular x mcm dulu. Kalo ikut trend skrang kawasaki yg mendominasi  pasaran motor besar tempatan. Bermula dengan kawaski 150 rr, ninja 250r, z250r , er6-n, er6-f, z850  hingga  z1000. Kalo model lain pulak x bnyk sngt model berbanding kawasaki. Tp  model favourite aku adalah Honda dan Yamaha sebab aku pernah pki honda EX5 dan Yamaha lagenda 115. Mmg puas hati x bnyk problem . Aslkan jaga minyak hitam cukup. Plg jauh aku pernah travel naik motor adalah dr Taiping ke Ipoh. Jarak perjalanan dalam  60 km. Ok jer.Motor yamaha lagenda aku msh digunakan sehingga sekarang.
  Thn lps Bandar Taiping mengadakan Taiping bike week bermula hari Jumaat hingga Ahad. Mcm2 jenis motor ada. Ada superbike, touring bike, easy rider, 2 stroke bike , cup dll. Kat sinilah bikers akan menghabiskan ms berkumpul sambil berkongsi minat masing2 tentang motorsikal masing2. Aku meminati motor2 lama mcm kawasaki Vulcan 500 ngan  kawsaki ninja ZXR 250  dua2 skrng market dlm RM 10000 . Kalo motor baru  1st   choice adalah  Yamaha  xj6  600cc 4 piston . Harga  dlm RM 38,000 cash.Top speed dlm 200 km/h. 2nd choice adalah kawasaki z250 2 piston. Top speed dlm 170-180 km/h. Harga dlm RM 21,000 cash. Tp tu semua  cuma  angan 2 jer kalo ada duit lebih. Apa pun aku kena utamakan priority dlm hidup aku.Beli motor  berkuasa  tinggi jatuh ranking no 4 dlm priority aku.

Virago 535 . Jgn ragu -ragu menunggangnya
 Kawa ER-6F. Tp banyak yg pki jenis ER-6N . 600cc

Gerbang Taiping Bike Week di Tmn tasik Taiping. Mgkin jd acara tahunan lps ni
ZXR 250cc. Motor terbaik dlm kelasnya 4 piston bunyi mcm F1.
Geng lama retro Yamah RXS 115
Kawa  Vulcan 500. Motor lama tp msh mantap

Aku x tau ni moto ap. Tp mmg gns stkt  ni yg aku nmpk kat Taiping bike week ni

Kawa  z250. My 2nd favourite bike.
Yamaha XJ6 600cc .  Terbaik  dlm kategori 600cc sbb 4 piston dan antara yg murah dlm kelasnya. One of my favourite bike.


No comments:

Post a Comment