Search This Blog

Thursday 5 November 2015

Renovate House 2

  1. Awal tahun ini merupakan antara masa yang getir bagi aku
  2. Ini kerana aku mengubahsuai rumah aku
  3. Aku mengubahusai  kesemua panel pintu  kayu rumah aku  kepada jenis panel aluminium
  4. Pengubahsuaian ini bertujuan untuk mengelakkan serangan anai-anai dan menambah ketahanan rumah  pada  masa  akan datang
  5. Aku juga mngabungkan tandas dan bilik air menjadi satu
  6. Di samping itu aku juga menambah baik pendawaian elektrik keseluruhan rumah termasuk menambahkan kipas dan penukaran kepada lampu terang, penambahan soket ,lampu tidur untuk setiap bilik
  7. Kos pengubahsuaian rumah adalah RM 9,500 dan Kos untuk pendawaian elektrik bernilai RM3,000
Eng Ver.
  1. Earlier this year are some tough time for me
  2.  This is because I renovate my house
  3.  I customizing the panel wooden doors of my house to  aluminum panel
  4. This modification is intended to prevent termite attack
  5.  I also combine the toilet and bathroom into one
  6.  In addition I are also improving the entire home electrical wiring, including adding a fan and bedside lamp for every room
  7.   Home renovation costs are RM 9,500 and costs for electrical wiring worth RM 3,000
Kerja mencabut panel kayu sedang dibuat

Panel  pintu yang  telah  dicabut

Panel pintu aluminium yang  sedia untuk dipasang

Panel kayu tandas dan bilik air yang dicabut


Tandas dan bilik air di cantum menjadi satu.

Pemasangan panel aluminium

Pintu dapur yang dibuka

Panel aluminium pintu bilik air dan tandas yang dipasang

Panel pintu aluminium yang di pasang  untuk master bedroom

Penukaran tingkap naco kepada tingkap sliding

Tingkap sliding  yang telah  dipasang

Proses membuat  pendawaian keseluruhan rumah

No comments:

Post a Comment